Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Rokodelska obrt še ni rekla zadnje

Continental

Avtor prispevka: Jure Cehner
Je danes v času avtomatizirane industrije v svetu avtomobilskih pnevmatik sploh še kakšen rokodelec, prekaljeni starosta, ki v temnih podzemnih sobanah z rokami obdeluje gumo? Presenečeni boste!
Rokodelska obrt še ni rekla zadnje
Foto: Anže Jereb, Continental
5. 6. 2017 ob 13:00
Komentarjev: 0
video Continental - izrezovanje profilov pnevmatik
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Za podzemne sobane v Continentalovem štabu v nemškem Hannovru ne vemo, slišali pa smo za poseben del tovarne, kjer se gume ne skotalijo s proizvodnih trakov, temveč jo z mize sune mož z zelo mirno roko in nadpovprečnim čutom za estetiko. Pravijo mu specialist za izrezovanje profilov pnevmatik Continental.

 To seveda niso serijske pnevmatike, saj nikoli ne ugledajo dejanske rabe, služijo pa drugim, predvsem demonstrativnim namenom. Za tovrstne namene uporabljajo tudi drugačno gumo, zato nikar ne dobivajte idej, da si boste dali narediti štiri personalizirane pnevmatike z vašim imenom na profilu. No, če jim obljubite, da boste gumo namestili doma na steno, mogoče tudi lahko; tega podatka žal nismo mogli dobiti. Verjetno bi bila tudi dokaj draga ...

Posebne predstavitvene pnevmatike so torej tiste, ki so izdelane ročno. Zakaj jih enostavno ne izdelajo s pomočjo strojev kot ostale? Prvič, ker je tako hitreje, rokodelec namreč hitro konča pnevmatiko, nastavljanje parametrov stroja in vnašanje softverskih ukazov se samo za eno pnevmatiko pač ne izplača. Kot je vidno iz zgornjega posnetka, to ni lahko opravilo, prostora za napake praktično ni. Če se izrezovalec zmoti, je potrebno celoten postopek pričeti na novo. Ročne spretnosti z mirno roko so ključnega pomena. Celoten postopek tudi ni kratkotrajen, denimo, profil za zimsko pnevmatiko dela izrezovalec približno en teden.

Vsaka izmed serijskih pnevmatik pa ima tudi ročne začetke. Recimo, pnevmatika PremiumContact 6 je bila pred serijsko proizvodnjo, še v fazi razvoja, takisto izdelana ročno, saj se vsak kos pnevmatike in profila testira ločeno. Na takšen način nato z dodajanjem ali odvzemanjem vreznin pridejo do najbolj optimalnega dizajna za posamezen namen. Ko se glave enkrat zedinijo o najboljšem možnem profilu za določen namen, potem šele dejansko proizvodnjo prevzamejo roboti.

In kako dolgo se mora človek takšne obrti učiti, da lahko postane izrezovalec v kateri izmed večjih proizvodenj pnevmatik? Po besedah Martina Janerke, dežurnega specialista za izrezovanje pri Continentalu, bi človek z zelo omejenimi motoričnimi sposobnostmi, kot je naš Iztok, za osvojitev osnov izrezovanja potreboval kakšna dva meseca, za finese in končno suverenost pri delu pa tudi do tri leta.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sila2504
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 3 meseci  |