Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nesmiselni sistemi v avtomobilih

Arhiv
Tehnološki preboj ni vedno dober
 
Nesmiselni sistemi v avtomobilih
Nesmiselni sistemi v ...
Piše:
Anže Jereb
90207705134525888.jpg
4. 1. 2013 ob 8:44

Razvoj v avtomobilizmu in kjerkoli drugod načeloma podpiram, saj so ideje in novosti običajno res dobre in pomagajo pri varnosti ali vsaj udobju. Sem ter tja pa se najde kakšna stvar, ki je enostavno neuporabna ali celo neumna. Ni nujno, da se boste z zapisanim strinjali, a mislim, da so razlogi za neodobravanje kar dobri.

 


1.       Meglenke

Zakon pravi, da snop meglenk ne sme svetiti več kot petnajst metrov daleč. Približno toliko povprečen voznik prevozi ob sekundnem reakcijskem času pri hitrosti le 50 km/h, preden sploh reagira. To pomeni, da četudi boste pri 50 km/h zgolj zaradi uporabe meglenk kakšno stvar opazili (pa je sicer ne bi), boste to tako ali tako povozili. Se pravi, da so meglenke uporabne le pri 10 ali 20 km/h na kakšnem makadamu, kjer se izogibamo skalam in drugim oviram. Na urejenih cestah teh ni. Ampak, če bi jih vozniki uporabljali tudi pri večjih hitrostih, me to sploh ne bi motilo, če bi bila uporaba dejansko takrat, ko je megla; ne, ko se kakšen majhen dimček razleze čez del ceste in ne takrat, ko pada dež. Takrat meglenke motijo, sploh v dežju, saj njihov odsev s ceste prav nesramno posveti v oči nasproti vozečega. Pogojno uporabna se mi zdi zadnja meglenka, a bi jo tudi prepovedal, ker je vozniki ne znajo ugasniti, ko se za njih pripelje drug avtomobil, in z njenim snopom svetijo tako močno kot z zavorno lučjo.

2.       Radarski tempomat

Takšen tempomat je krasna stvar, če je avtocesta skoraj prazna. V Sloveniji tega ni (razen v nedeljo zjutraj), zato je pri nas radarski tempomat neuporaben. Običajno prehitevanje je namreč takšno: nekaj deset metrov za vozilom, ki ga dohitevamo, vključimo smernik in ga prehitimo. Prehitevanje z radarskim tempomatom pa takšno: ves čas premišljujemo, če smo še dovolj oddaljeni od ovire in se sto metrov pred njo že pomaknemo na prehitevalni pas, saj nas bo v nasprotnem primeru tempomat tudi ob na najkrajšo opcijo nastavljeni varnostni razdalji začel zavirati. Zato že prezgodaj zapeljemo levo in začnemo s prehitevanjem, ki seveda potem traja zelo dolgo, ker moramo prevoziti tako dolgo razdaljo. Da ne omenim tega, da zavirajo za vsako figo in potem potrebujejo vsaj pet sekund, da sploh začno nazaj pospeševati. Zadnjič je takšen tempomat pohvalil novinarski kolega in dejal, da lahko potem kakšno stvar med vožnjo prebere. Naj sploh komentiram to?

3.       Elektronska ročna zavora

Še ena od neumnosti. Kaj je narobe z običajno ročico, ki je preko pletenice povezana z zadnjimi zavorami? Prav nič, dejansko je super, ker pozimi na kakšni prazni cesti omogoča malo zabave. Varnostno obsedenim pa povem, da se zaradi tega še nihče ni poškodoval, morda je kdo kdaj skrivil kakšen kos pločevine zaradi nepazljivosti. Obenem lahko služi takšna ročna zavora za reševanje podkrmiljenja in izogibanje težavam, a je za to potrebno biti že malce bolj spreten. Z elektronsko to pač ne gre. Če niste dovolj sposobni za speljevanje na klancu s pomočjo navadne ročne zavore in je to vaš argument v prid elektronski, imam za vas samo eno priporočilo: pojdite na avtobus.

4.       Sistem ASR

Lahko ga poznate tudi pod kakšno drugo kratico (denimo TC), gre pa za sistem, ki na spolzki površini preprečuje, da bi se gnana kolesa zavrtela v prazno, in sam dozira ravno pravšnjo zalogo moči. Na kratko, ne deluje. Dvakrat smo imeli zaradi njega že težave, prvič s terenskim vozilom v snegu, ki ga nikakor nismo spravili iz njega, dokler ga nismo izklopili in so hitrovrteče gume avtomobil porinile ven iz vdolbine. In drugič lansko zimo na poti čez Ljubelj. Malo spolzka podlaga in je ASR ves čas zaviral moč sprednjima kolesoma in ni šlo nikamor. Dokler ga nismo izključili ...

5.       Parkirni pripomoček

Velja enako kot pri elektronski ročni zavori. Če ne znate parkirati, se vozite z avtobusom. Ali taksijem. Samodejni parkirni pripomoček je dejansko le za poneumljanje voznikov, ki jih tako manever parkiranja ne rabi več skrbeti. Pa čeprav njegova uporaba sploh ni tako zelo enostavna, predvsem pa ne hitra. Bi rekel celo, da kdor zna uporabljati te sisteme, zna tudi sam parkirati. Zato je nesmiseln.

Lahko bi dodal še kakšno o dnevnih lučeh, ki ne svetijo zadaj, pa o sistemu lane assist, ki sam malce popravi smer po potrebi in pri katerem se bo nemara komu zazdelo, da je lahko na cesti zato manj pozoren, pa o samodejnih žarometih, ki prilagajajo dolg in kratek snop pa le redko delujejo, običajno pa nesramno obsvetijo mimovozeče ... In še jih je, za danes bo dovolj pet, morda pa kmalu odprem novo temo!

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
ciklon pravi:
Se popolnoma strinjam, v avtu je preveč elektronike.
(pred 4 leti )
Ni slike
Horhe pravi:
Kar se tiče ASR ... kaj pa izkušnje drugih, npr: http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc ?
(pred 6 leti )
Ni slike
igor pravi:
dragi anže. zelo rad gledam vašo oddajo, ki bi jo sam malce dodelal ampak o tem kdaj drugič. vglavnem oddaja mi je super. od vseh avtomobilističnih najraje gledam vašo. tudi žena! sedaj pa bi se malo vrnil na komentarje. torej. 1. meglenke ja. obstajajo prepdpisi, cpp in drugi napotki za varno vožnjo. da, meglenke ne pomagajo to je neumnost. seveda če se voziš 130 v gosti megli ti itak pomaga samo psihiater. tudi meglenke so za relativno inteligentne ljudi. 2 hja ročna ročna! glede na tvojo starost bi človek upal da si bilj pameten. jaz osebno ne pomnim kdaj sme nazadnje videl koga obracat z ročno zavoro. tudi speljevanje v klanc razen recimo v kopru do izole odzadaj po stari cesti skoraj ne rabis ročne, ker imajo dieseli taki navor da gre brez tudi. pač ročna zavora je preteklost. kakor tudi spretnost vrtenja volana. to nikogar več ne zanima. vse gre na zeleno in umirjeno in ležerno. ljudje so vedno bolj debeli ( ti tudi) in nimajo niti refleksov niti fizičnh dispozicji bit dobri šoferji. ker smo 150 let za ameriko kjer je automatika zakon in ročni menjalnik proti plačilu, ste v sloveniji ševedno nauduseni nad ročnim pretikanjem. in ročnim početjem še česa drugega očitno! 4. povprečna voznica bi potrebovala polita ne asr. 5. kateri parkirni pripomoček? meni osebno so senzorji zlo fajn. ker tako kot se pri nas v sloveniji postavlja razne cestne ovire je ze malo smešno. in glede na to da so vozila vse bolj nepregledna so pomoje kr prakticna stvar. kar se tiče samodejnega parkiranja, ki ti je prepočasno pa si uredi zivljenje da ti bo ura na 10 minutno natancnost dost, pa bo vse lazje.
(pred 6 leti )
RFNDMDA0MzcuSlBHMTMyNTAyOTQ5OQ==.jpg
Pioneer pravi:
Mogoče bi dodal še ''pametne ključe''(pustimo keyless, ki so za lenuhe), ki niso nič bolj pametni od navadnih s centralnim daljinskim zaklepanjem, ki razen tega, da je samo ena škatlica brez ''ključa'' ni nobene razlike. Vsaj meni osebno gredo zelo na živce in ne vidim v njih nikakršnega smisla. Če imam možnost izbire, bi vsekakor vzel navaden ključ.
(pred 6 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
Prevozi lahko do 600 kilometrov
Ford mustang mach-E
Prevozi lahko do 600 kilometrov
Objavil Iztok Krajnc, 18. 11. 2019 ob 6:00
Začetek testiranj v hladnem vremenu
Audi Q5
Začetek testiranj v hladnem vremenu
Objavil Iztok Krajnc, 18. 11. 2019 ob 5:00
Limuzinski A3 testirajo na Švedskem
Audi A3 limuzina
Limuzinski A3 testirajo na Švedskem
Objavil Iztok Krajnc, 19. 11. 2019 ob 5:00
Limuzinski A3 testirajo na Švedskem
Audi A3 limuzina
Limuzinski A3 testirajo na Švedskem
Objavil Iztok Krajnc, 19. 11. 2019 ob 5:00
Sanjski hibrid
BMW 330e M sport
Sanjski hibrid
Objavil Matej Mihinjač, 19. 11. 2019 ob 7:00
Prevozi lahko do 600 kilometrov
Ford mustang mach-E
Prevozi lahko do 600 kilometrov
Objavil Iztok Krajnc, 18. 11. 2019 ob 6:00
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |